Turiu opel Zafira 2ltr. 74kW. Meistras keičia variklį, nes anas užlinko ir aš daviau jam tepalus Shell helix 5W30. Jis sako, kad tokiu tepalu tu darai meškos paslaugą varikliui. Tas tepalas tinka naujesniems varikliams, o reikia pilti 10W40 pusiau sintetinį. Ar jis teisus?(Virgis)

Esminis momentas parenkant alyvą pagal klampą yra variklio būklė. Variklį visada greičiau (paleidimo metu) ir lengviau pradeda tepti skystesnės alyvos, tai yra 0W- arba 5W. Ir jei variklinės alyvos išeiga nuo keitimo iki keitimo neviršija 1 litro patarčiau naudoti skystesnę alyvą. Tačiau jei 1 litro alyvos papildymui jau nebeužtenka, rekomenduočiau naudoti alyvą, kur antras skaičius yra 40, o ne 30, pav. 5W-40 arba ir 10W-40. Abiejų alyvų klampa prie 100 laipsnių temperatūros yra panaši, tačiau 5W-40 (sintetinė) alyva visada bus pranašesnė už pusiausintetinę. Jei žiūrėti į ilgalaikę perspektyvą meistras yra neteisus, variklio tarnavimo laikas naudojant žemesnio kokybės lygio alyvą bus trumpesnis. Vienintelis klampesnės, šiuo atveju 10W-40 alyvos pranašumas bus mažesnė alyvos išeiga nuo keitimo iki keitimo, ir tai tik tuo atveju, jei variklio techninė būklė yra ne kokia. O aplamai tokiems varikliams rekomenduojama alyva pirmiausia yra 5W-30, po to 5W-40 klampos.